Prisliste

Foreningscentralens prisliste pr. 1. januar 2024 er som følger:

FC-Service: Kvartalsafgift, kr. Grundgebyr, kr. Transaktionsgebyr, kr.
Medlemsservice 110 1,10 pr. medlem
Betalingsservice 110
  - FC-opkrævning   Startgebyr: 50 1,10 pr. afgift
  - Gør-det-selv   Startgebyr: 25 0,55 pr. afgift
  - E-fakturering     1,50 pr. elektronisk
faktura (e-mail)
Finansservice  275
Målerservice 110 0,55 pr. måler 1,50 pr. elektronisk selvaflæsningskort

Alle nævnte priser er ekskl. moms

Få en beregning af din pris for årlig tilslutning til de enkelte services på dette link.

Særordninger

Foreningscentralens betalingsservice bygger grundlæggende på at alle regninger udskrives af PBS over TotalPBS / BS-Total ordningen.
FC betalingssystemet kan dog opsættes til at danne BS-Basis transaktioner alene, hvor kun de medlemmer der har tilmeldt sig PBS opkræves ad denne vej.
BS-Basis kan anvendes som 'Gør det selv' for interesserede foreninger.

I FC-betalingssystemet findes en supplerende mulighed for udskrift af et "kontoudtog" pr. medlem med anvisning for betaling via netbank el. lign., som almindeligvis anvendes i forbindelse med flytte- eller rykkerprocedure, når der er behov for udskrift af en betalingsspecifikation.

I mindre foreninger kan "kontoudtoget", være en udmærket og tilstrækkelig betalingsløsning.

Alle udskrifter fra foreningssystemet er til fri afbenyttelse - og koster ikke noget.

Til- og afmelding

Ved oprettelsen registreres foreningen som tilmeldt medlemsservicen på prøve i 3 måneder.
Dette skulle give tid til at oprette medlemmerne og afprøve denne service.

Hvis TotalPBS Services tages i brug i prøveperioden, betrages prøvetiden som afsluttet.

For større foreninger herunder vandværker, kan Foreningscentralen tilbyde at lægge medlemsdata på nettet (mod et passende vederlag), hvis disse sendes til Webmaster i et Excel regneark, en kommasepareret fil el.lign.

Ca. 14 dage før udløb af prøveperioden, modtager administrator en email indeholdende en forespørgsel om fortsat tilmelding. Hvis tilmeldingen ikke returneres inden prøveperiodens udløb, betragtes foreningen som afmeldt og de registrerede data slettes.

Ved tilmelding af den første service hos Foreningscentralen, vil på første faktura være en anmodning om PBS-tilmelding for fremtidige betalinger. Hvis foreningen ikke tilmelder sig PBS-betalingsservice, vil blive pålagt et administrationsgebyr på 50 kr. pr. efterfølgende faktura.

Ved afmelding af en service, stopper den pågældende service med øjeblikkelig virkning, men medlemsdata bliver liggende til det pågældende kvartals udløb, og kan således genaktiveres ved ny tilmelding. Udfakturerede kvartalsafgifter refunderes ikke.

Foreningscentralens priser er tillæg til NETS PBS priser

Se prisliste fra NETS betalingsservice.

Se hjælp for oprettelse af en ny forening på dette link.